saulains
Laika ziņas: Rīga 30°C. saulains
DA vējš 3 m/s
trešdiena, 2014.g. 30. jūlijs 16:07
Vārda dienas: Valters, Renārs, Regnārs
100 labi padomi

Tējas diēta – pilnīgi bez kalorijām! (2)

 
07.aprīlis 2010  11:43

Patiešām lieliski var zaudēt svaru ar tējas diētas palīdzību – vēlams, vienu, divas reizes mēnesī ievērot atslodzes jeb tējas dienas, kad neko neēdam, toties daudz dzeram.

Tējas diēta – pilnīgi bez kalorijām!

Kaut gan tējas diētā var izmantot dažādus tējas kokteiļus un interesanti pagatavotus dzērienus – tādējādi to bagātinot gan ar garšām, gan nelielu kaloriju devu, taču īstās tējas diētas laikā jālieto tikai zaļā tēja, turklāt visaugstākās kvalitātes, liellapu, tātad dārgu. Zaļā tēja īpaši izceļama tādēļ, ka labvēlīgi ietekmē vielmaiņu, asinsvadu sieniņu caurlaidību, kā arī tai piemīt spēcīgas organismu attīrošas īpašības.

Diēta Nr. 1
Vienu dienu iztiek, tikai dzerot tēju. Uzmanību! Ikreiz dzer svaigu uzlējumu, nevis atšķaidi ar karstu ūdeni uz biezumiem stundām nostādinātu šķidrumu, jo tas satur miecvielas.

Diēta Nr. 2
Diētas ilgums – trīs dienas. Ēdienreize var būt jebkurā laikā. Dienā drīkst apēst sauju labu rozīņu vai aprikožu, uzdzerot svaigi uzlietu zaļo tēju.

Receptes iedvesmai
Apelsīnu tēja
Nepieciešams: ½ glāze zāļu tējas, 1 tējkarote cukura, ¼ citrona, baltais vīns, apelsīnu sula.
Pagatavo: Atdzesētu tēju sajauc ar vīnu, cukuru un citronu sulu. Pievieno vairākus sasaldētas apelsīnu sulas kubikus.

Tējas balzams novājēšanai
Nepieciešams: zāļu tēju maisījums – 3 daļas deviņvīru spēka, 3 daļas māllēpju, 2 daļas raudeņu, 2 daļas kumelīšu, 2 daļas piparmētru, puse daļas kukurūzas kliju, 1 daļa baldriāna saknes, 1/5 daļa mežrožu augļu, 1 daļu vilkābeļu augļu, pusi daļas eikaliptu lapu.  
Pagatavo: zāļu maisījumu pārlej ar vārošu ūdeni un nostādina 10 līdz 15 minūtes.
Uzmanību! Kukurūzas klijas jau izsenis lietotas kā līdzeklis pret aptaukošanos, jo mazina apetīti un veicina vielmaiņu.
Smaržīgā tēja
Nepieciešams: 500 ml ūdens, gabaliņš ingvera saknes, tējkarote ķimeņu sēklu, šķipsniņa kanēļa, piparmētru lapas, 2 lauru lapas, zaļās tējas uzlējums, tējkarote medus.
Pagatavo: Ingveru, ķimenes, kanēli, piparmētras un lauru lapas pārlej ar ūdeni un karsē uz lēnas uguns 30 minūtes. Pievieno tējas novārījumu un dzer ar medu.

Vjetnamiešu tēja
Nepieciešams: tēja, ledus, ananass, apelsīns, persiks, aprikoze, rums, saldais krējums.
Pagatavo: Stipru, atdzesētu tēju lej glāzēs. Katrā liek pāris gabaliņu ledus. Ananasa, apelsīnu, persika un aprikozes gabaliņus apsmidzina ar rumu, pēc tam tos pievieno tējai. Pēc vajadzības pieliek dažas karotes saldā krējuma.

Holandiešu tēja
Nepieciešams: 1 tējkarote melnās tējas, 100 ml kakao (bez piena), 25 g apelsīnu sīrupa.
Pagatavo: Tēju aplej ar 100 g vāroša ūdens, atjauc ar kakao un apelsīnu sīrupu.

Kirgīzu svētku tēja
Nepieciešams: kanēlis, 2 krustnagliņas, citrona miziņas, melnā tēja, apelsīnu sula, citronu sula, cukurs.
Pagatavo: glāzē karsta ūdens liek drānas gabaliņā iesietus kanēli, krustnagliņas un citrona miziņas. Vāra 10 minūtes. Pievieno tēju. Uzvāra. Pielej nedaudz citronu un apelsīnu sulas, pēc garšas pieber cukuru.

Tēja ar piparmētrām.
Nepieciešams: svaigas piparmētras, melnā vai zaļā tējā.
Pagatavo: atsevišķā tējkannā pārlej ar vārošu ūdeni svaigu piparmētru bunti, atstāj ievilkties uz nakti. Nākamajā dienā uzlējumu pievieno gatavai melnajai vai zaļajai tējai.

Trīs iemesli, kādēļ tējas dieta ir tik efektīva!

Ja dzersi tēju bez cukura un piena, tad atslodzes dienā neuzņemsi NEVIENU kaloriju.
Vislabāk tējas diētai derēs nesaldināta zaļā tēja. Pietiks izdzert 5 līdz 6 glāzes tējas dienā, lai tās laikā zaudētu aptuveni 400 g svara.
Tēja jādzer katru ceturto stundu visas dienas laikā.

Tējas priekšrocības:
tonizē, likvidē nogurumu, paaugstina aktivitāti,
uzlabo atmiņu,
stimulē vielmaiņu, normalizē daudzu orgānu un organisma sistēmu darbību,
aizkavē kariesa veidošanos,
tā bagāta ar mikroelementiem un organismam nepieciešamām vielām,
samazina iespējamību saslimt ar vēzi,
satur daudz cinka,
palēnina šūnu novecošanas procesus,
samazina aterosklerozes, hipertonijas riskus, palielina locītavu kustīgumu,
piemīt nelielas antibakteriālas īpašības,
uztur tonusā organisma asinsrades īpašības,
uztur skābju – sārmu līdzsvaru,
tai piemīt atvēsinošas īpašības.

    Tēja ar garšvielām
    Nepieciešams: 2 tējkarotes melnās tējas, 2 glāzes ūdens, ½ malta kanēļa, 3 krustnagliņas.
    Pagatavo: ūdeni uzvāra un pievieno krustnagliņas ar kanēli, 5 – 10 minūtes vāra uz lēnas uguns, pievieno tēju un nostādina 10 minūtes. Dzerot var pievienot pienu.

    Sildošā tēja
    Nepieciešams: ½ glāze sarkanvīna, ½ glāzestipras melnās tējas, sula no ¼ citrona, 1 tējkarote kanēļa.
    Pagatavo: sajauc vīnu, tēju un sulu. Uzkarsē un pievieno kanēli.

    Tējas limonāde
    Nepieciešams: tējas uzlējums, 1 citrons, 4 ēdamkarotes cukura vai medus, sasmalcināts ledus.
    Pagatavo: sajauc mikserī 500 ml aukstas, stipras tējas, sasmalcinātu citronu un cukuru vai medu. Lej glāzēs un pievieno sasmalcinātu ledu.

    Ābolu tēja ar ingveru
    Nepieciešams: trīs āboli, sagriezta ingvera sakne, 150 ml ūdens.
    Pagatavo: Sasmalcinātus ābolus un ingveru pārlej ar ūdeni, uzvāra un karsē 15 minūtes.

    Olu tēja – punšs
    Nepieciešams: 6 tējkarotes melnās tējas, 500 ml ūdens, 2 olu dzeltenumi, muskatrieksts, 1 tējkarote cukura.
    Pagatavo: tēju pārlej ar vārošu ūdeni, nostādina, nedaudz atdzesē. Uzmanīgi pievieno ar cukuru uzputotus olas dzeltenumus un muskatriekstu.

    Pētersīļu tēja
    Nepieciešams: pētersīļi, 1 citrons.
    Pagatavo: smalki sagrieztus pētersīļus pārlej ar vārošu ūdeni, nostādina 5 minūtes. Pievieno citrona sulu.

    Aija Kažoka, Foto: Bulls Press
    Tējas diēta – pilnīgi bez kalorijām!






      Komentāru noteikumi