Apmācies, vājš smidzinošs lietus
Rīga
Apmācies, vājš smidzinošs lietus
LV RU
Kultūra

Kursietis filmas "Modris" popularizēšanai ASV savācis vairāk nekā 50 000 eiro

 
05.decembris 2015  13:33

Režisors Juris Kursietis savas spēlfilmas "Modris" popularizēšanai ASV meklējis gan Latvijas valsts, gan pašvaldības finansējumu, lai varētu nopietnāk iesaistīties cīņā par balvu "Oskara" nominācijā "Labākā ārzemju filma". Šim mērķim režisoram izdevies savākt vairāk nekā 50 000 eiro.

Režisors Juris Kursietis (no labās) ar filmas "Modris" galveno lomu atveidotājiem Kristeru Pikši un Rēziju Kalniņu.

Režisors Juris Kursietis (no labās) ar filmas "Modris" galveno lomu atveidotājiem Kristeru Pikši un Rēziju Kalniņu.

Nacionālā kino centra (NKC) vecākā referente informācijas jautājumos Kristīne Matīsa skaidroja, ka NKC no saviem līdzekļiem par kopumā aptuveni 6500 eiro ir apmaksājis spēlfilmas "Modris" videomateriālu izgatavošanu, filmas reklāmas materiālu dizaina izstrādes un maketēšanas pakalpojumus, reklāmas laukumu prestižajā pasaules filmu nozares žurnālā "Variety", kā arī vienu filmas kinoseansu starptautiskās organizācijas "European Film Promotion" organizētajā Eiropas valstu "Oskaram" nominēto filmu skatē Losandželosā.

Tāpat NKC ar filmas "Modris" producentu SIA "Red Dot Media" ir noslēdzis finansēšanas līgumu, piešķirot producentam 30 000 eiro filmas "Modris" atpazīstamības kampaņas ASV nodrošināšanai. Šis finansējums piešķirts, pamatojoties uz NKC un Kultūras ministrijas šā gada oktobrī slēgto līgumu par valsts budžeta apakšprogrammas "Kultūras pasākumi, sadarbības līgumi un programmas" finansējuma izlietošanu, skaidroja Matīsa.

Savukārt Rīgas pašvaldība filmas režisoram piešķīrusi 25 000 eiro no "Live Rīga", informēja Rīgas domes pārstāvis Uģis Vidauskis.

Žurnālam "Ir" Kursietis neslēpa, ka pēc filmas izvirzīšanas "Oskara" nominācijai nav zinājis, ko tas nozīmē un cik šis pasākums izmaksās. Saņēmuši kādus sešus piedāvājumus no ASV sabiedrisko attiecību firmām, filmas veidotāji uzzinājuši divus skaitļus - 30 000 eiro, kas ir minimālais budžets, un 50 000 eiro, kas ir vidējā nepieciešamā summa, lai sāktu reklāmas kampaņu.

Filmas režisors uzskata - pirms filmu izvirzīt, valstij ir jābūt skaidram mērķim, ko tā ASV vēlas sasniegt. Akli sūtīt filmu uz pasaules otru malu, līdzi neiedodot pieklājīgu summu un neizdomājot, kādus rezultātus gaida, ir nepareizi, uzskata Kursietis, cerot, ka NKC nākamgad ņems vērā viņu pieredzi.

Pagājušajā gadā Igaunijas un Gruzijas kopražojuma filma "Mandarīni" iekļuva piecu fināla nominantu sarakstā, kļūstot par pirmo Baltijas filmu, kas nokļuvusi "Oskara" finālā. Igauņi filmas reklamēšanā ieguldīja vērienīgus līdzekļus - sāka ar 60 000 eiro, bet vēlāk summa pieauga līdz gandrīz pusmiljonam eiro.

Jau ziņots, ka Latvija šogad "Oskara" balvai kategorijā "Labākā ārzemju filma" izlēma virzīt Kursieša filmu "Modris". Kategorijā "Labākā ārzemju filma" šogad pieteiktas filmas no 81 valsts.

Režisors Kursietis jau atrodas Losandželosā, lai piedalītos speciāli rīkotos seansos Akadēmijas biedriem un kinoindustrijas pārstāvjiem. Pēdējais filmas "Modris" seanss plānots 14.decembrī. Savukārt pirms Ziemassvētkiem ASV Kinoakadēmija paziņos deviņas filmas, no kurām pēc tam tiks izraudzītas piecas nominētās filmas.

Jau iepriekš filmu producents Roberts Vinovskis, kura līdzproducētā Signes Baumanes filma "Akmeņi manās kabatās" tika virzīta "Oskara" nominācijai 2014.gadā un sasniedza atzīstamus rezultātus, iekļūstot pirmsnomināciju saraksta divdesmitniekā, akcentēja, ka ar filmas izvirzīšanu prestižās balvas nominācijai vēl nekas nebeidzas, jo tas nozīmē, ka jāsāk meklēt finanšu līdzekļi filmas popularizēšanai.

Producents jau iepriekš mudināja uz priekšdienām domāt, kā arī valstiski atbalstīt "Oskara" nominācijai izvirzītās filmas popularizēšanu, ja vēlas, lai filmai tiktu sasniegti labi rezultāti.

Filmas "Modris" reklāmas treileris - video:

Jaunās latviešu filmas „Modris” pirmizrāde „Splendid Palace”

LETA/Foto: Evija Trifanova/LETA






Komentāru noteikumi

SVARĪGĀKAIS