Apmācies, vājš smidzinošs lietus
Rīga
Apmācies, vājš smidzinošs lietus
LV RU
Auto un tehnoloģijas

Mākoņrisinājumi – Latvijas IT uzņēmumu iespēja konkurēt ar globālajiem milžiem (6)

 
16.decembris 2015  15:02

Mūsdienās jēdziens “mākoņu tehnoloģija” vai “mākoņrisinājumi” cilvēkam, kurš kaut nedaudz saskāries ar informācijas tehnoloģijām, nav nekas svešs. Gandrīz katram no mums ir nācies nokļūt situācijā, kad dators vai zibatmiņa ar nepieciešamo informāciju nav pa rokai, tādēļ svarīga darba paveikšana jāatliek uz vēlāku laiku. No nepatīkamiem pārsteigumiem pasargā pēdējo gadu laikā arvien lielāku popularitāti gūstošā datu glabāšana “mākonī”, kura saturam var piekļūt jebkurā laikā un vietā, nepieciešama vien pieeja internetam.

Mākoņrisinājumi – Latvijas IT uzņēmumu iespēja konkurēt ar globālajiem milžiem

Nav noslēpums, ka cilvēki dod priekšroku lieliem un starptautiski atpazīstamiem uzņēmumiem, kuri spēj attaisnot cilvēku cerības visā pasaulē un par kuru vārdu un līdz ar to arī kvalitāti neviens vairs īsti nešaubās. Salīdzinoši mazajiem uzņēmumiem atliek vien sekot paraugam un mēģināt savā piedāvājumā atspēlēties uz kvalitātes un individuālās pieejas rēķina. Izņēmums nav arī Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) pakalpojumu sniedzēji, kuru konkurentu vidū ir pat Google, Microsoft, Windows un citi pasaulē atpazīstami uzņēmumi.

Kādas ir mazo mākoņservisu izredzes un rīcības stratēģijas, sacenšoties ar globālajiem milžiem, atklāj divi pašmāju uzņēmumi, kuri par savu vietu tirgū ir pārliecināti, un uzskata, ka maza uzņēmuma galvenā priekšrocība ir spēja piepildīt ikkatra klienta individuālās vēlmes.

Viena no nozares līderiem Latvijā, Eiropas datu centra operatora “DEAC”, valdes priekšsēdētājs Andris Gailītis min vairākas priekšrocības: “Būtisks iemesls, kāpēc mazajiem servisu piegādātājiem ir lieliskas iespējas konkurēt ar tā saucamajiem “milžiem”, ir tieši tehnisko resursu cenu krišanās, mazo mākoņservisu uzturētāju servisa augstais kvalitātes līmenis un salīdzinoši izdevīgas izmaksas. Ātra klientu apkalpošana un individuāla pieeja piegādātājiem nodrošināt patiešām ātru atgriezenisko saiti. Daudzi strauji augoši sociālie portāli sākumā aug uz Google vai Amazon bāzes, bet pēc tam pārceļas uz citām platformām. Turklāt, lieli milži tikai šķietami ir lētāki, kad sākas pamatīgas noslodzes, risinājumu izmaksas pārsniedz mazo piegādātāju cenas.”
Savukārt uzņēmuma “Tilde” Mākoņrisinājumu biznesa vadītājs Viesturs Slaidiņš uzskata, ka ne vienmēr nepieciešams sacensties ar lielajiem uzņēmumiem: “Pēc mūsu pieredzes lietderīgāk ir izmantot mākoņpakalpojumu sniedzēju pakalpojumus un ar to palīdzību veidot savus mākoņpakalpojumus, sniedzot vēl augstāku kvalitāti un vērtību klientam. Lielie mākoņpakalpojumu sniedzēji nespēj iedziļināties individuālu klientu vēlmēs un vajadzībās, tie pārsvarā mērķē uz plašiem tirgiem ar lielu peļņas potenciālu”. Uzņēmuma pārstāvis atklāj, ka viena no rīcības stratēģijām, ir koncentrēšanās uz šaurāku klientu loku, tādā veidā piedāvājot piemērotākus pakalpojumus ikkatram. Piemēram, veidojot uz mākoņtehnoloģijām balstītu uzņēmumu vadības sistēmu, kas pielāgota tieši Latvijas likumdošanai un lieti noder uzņēmumiem Latvijā, vai arī mašīntulkošanas jomā koncentrēšanās uz mazo valodu, piemēram, latviešu, lietuviešu, u.c. valodu mašīntulku izstrādi.

Lai gan jomas lielie uzņēmumi ir paraugs un lieliska motivācija līdzināties, augt un attīstīties, IT uzņēmumu pārstāvji atzīst, ka uzņēmuma biznesa mērķis pēc būtības nav pārspēt Google vai Microsoft, bet sniegt klientam labāko pakalpojumu un lietošanas pieredzi, kas arī ir katra uzņēmuma galvenais uzdevums.

Regīna Zommere / Publicitātes foto






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS