Apmācies
Rīga
-2°
Apmācies
LV RU
Bērni

Grūtnieču vingrošana: drīkst vai nedrīkst? (44)

 
19.decembris 2015  07:54

Pirms šādu nodarbību apmeklēšanas uzsākšanas noteikti būtu jākonsultējas ar savu grūtniecību uzraugošo ārstu - ginekologu. Ja ir kādi draudi grūtniecībai, varikoze, paaugstināts vai pazemināts asinsspiediens, toksikoze, anēmija, tad par vingrošanu būtu jāaizmirst. Šādos gadījumos ir atļauts nodarboties tikai ar elpošanas vingrinājumu izpildi. Vēl ārsts var aizliegt nodarboties ne tikai ar vingrošanu, bet arī ar citām aktivitātēm grūtniecības laikā, ja tam ir nopietns pamats.

Pareizi un droši vingrinājumi palīdzēs grūtniecības laikā stiprināt muskuļus, mugurkaulu, trenēs elpošanu, kas nav mazsvarīgi dzemdībās. Treniņi ļaus arī mazulim ieņemt pareizo stāvokli dzemdē.

Pareizi un droši vingrinājumi palīdzēs grūtniecības laikā stiprināt muskuļus, mugurkaulu, trenēs elpošanu, kas nav mazsvarīgi dzemdībās. Treniņi ļaus arī mazulim ieņemt pareizo stāvokli dzemdē.

Vingrot var un vajag!
Atcerieties, ka nodarboties ar vingrošanu var jau no 13.-15.grūtniecības nedēļas. Nodarbības arī pirmajā grūtniecības trimestrī var būt drošas mazuļa veselībai un attīstībai.

Sievietēm, kas līdz grūtniecībai intensīvi nodarbojušās ar fitnesu, droši to var darīt arī grūtniecības sākumā, vien jāatvadās no vingrinājumiem, kas saistās ar svarcelšanu, no lēcieniem, kā arī - jāizvēlas lēnāki vingrinājumi, kas nav pārāk intensīvi.

Speciālisti iesaka nodarboties ar fitnesu vēl pirms iestājas grūtniecība, lai organisms nejustu milzīgu atšķirību slodzes ziņā. Rekomendējam biežāk ieklausīties savā organismā, lai izvairītos no pārpūles. Ja jums ir lieliska veselība, tad jādodas uz nodarbībām visas grūtniecības laikā, bet nevajadzētu uzsākt došanos uz vingrošanu pēc 32.grūtniecības nedēļas. Vislabāk būtu izvēlēties tieši grūtnieču vingrošanu, jo tādas nodarbības parasti vada cilvēks, kas izprot gan grūtniecības fizioloģiju, gan arī pamanīs, ja kāds vingrinājums jums ir par grūtu, un kopīgi atradīsiet drošākos vingrinājumus tieši tev.

Drošākais treniņu periods ir otrais trimestris, bet arī tad ir jāatceras, ka ir vēdera muskuļi, kurus trenēt nevajadzētu.

Trešā grūtniecības trimestra laikā jāatsakās no sarežģītas horeogrāfijas un vingrinājumiem, kas saistās ar svarcelšanu.

Pareizi un droši vingrinājumi palīdzēs grūtniecības laikā stiprināt muskuļus, mugurkaulu, trenēs elpošanu, kas nav mazsvarīgi dzemdībās. Treniņi ļaus arī mazulim ieņemt pareizo stāvokli dzemdē.

Grūtniecības laikā var arī vingrošanu apvienot ar peldēšanu
Grūtnieču ūdens aerobika ir iecienīta jau no pagājušā gadsimta astoņdesmitajiem gadiem. Vairums ārstu ne tikai iesaka, bet arī uzstāj uz šādu nodarbību apmeklēšanu. Grūtnieču ūdens aerobika paredz vingrinājumus ar nelielu slodzi. Tas vienlaikus būs gan treniņš, gan relaksācija. Pie tam, uz ūdens aerobiku grūtniecēm var doties ikvienā grūtniecības trimestrī.

Ūdenim piemīt spēja atslābināt organismu. Tas ir veids, kā palutināt sevi vismaz reizi nedēļā, pie tam, uzlabosies arī pašsajūta, un mazināsies tūska, ja tāda ir.

Protams, pirms ikvienu aktivitāšu uzsākšanu grūtniecības laikā, būtu jākonsultējas ar savu grūtniecību uzraugošo ārstu. Tagad tu atbildi ne tikai par sevi, bet arī par bērniņu, tāpēc pareizi izvēlētas aktivitātes ir ļoti nozīmīgas tavā ceļā uz vieglākām dzemdībām.

Māmiņuklubs.lv / Foto: Shutterstock






Komentāru noteikumi

SVARĪGĀKAIS