Apmācies
Rīga
-1°
Apmācies
LV RU
Diētas

Jauns gads, jauna dzīve. Uzzini, kā attīrīt savu organismu pēc svētkiem (4)

 
04.janvāris 2016  16:43

Svētki mums saistās ne vien ar lieliskām emocijām, bet arī bagātīgi klātiem galdiem. Ja laikus neapstājamies un nejūtam robežu, protams, ka svētkos pārēdamies un, uzkāpjot uz svariem, redzam, ka parādījies kāds lieks kilograms. Un reizēm pat - ne viens vien. Turklāt, ja esam pastiprināti lietojuši arī alkoholu, svētku sekas redzamas arī uz ādas, pietūkst acis, arī aknām un nierēm jāveic vairāk darba.

Auzu biezputra, spinātu kokteilis, dārzeņi, zaļā tēja un daudz, daudz ūdens - šie produkti tev palīdzēs atgūties, ja svētku brīvdienās ir ēsts un dzerts tā pavairāk.

Auzu biezputra, spinātu kokteilis, dārzeņi, zaļā tēja un daudz, daudz ūdens - šie produkti tev palīdzēs atgūties, ja svētku brīvdienās ir ēsts un dzerts tā pavairāk.

Kā organismam palīdzēt atgriezties vecajās sliedēs, atbrīvoties no toksīniem un šlakvielām, kā arī nostiprināt imunitāti?

Ūdens
Dzer pēc iespējas vairāk ūdens. Vislabāk – siltu un ar citronu.

Dārzeņi
Ļoti veselīgi ir dažādi kāposti, bietes, burkāni. Var gatavot salātus, var spiest sulu – ļoti labi organismu atsvaidzina biešu un burkānu sulas kokteilis. Pektīni un šķiedrvielas, kas ir šajos dārzeņos, normalizē zarnu darbību, savukārt minerālvielas un vitamīni papildina izsīkušos šo vielu krājumus.

Biezputras
Jāpārstāj uz tām raudzīties ar aizdomām – putras ir lielisks ēdiens tiem, kas vēlas būt labā formā. Ēdiet tās rītos, papildinot ar dažādiem dārzeņiem. Piemēram, lieliski garšo auzu pārslu, griķu, rīsu, kvīnojas putras.

Auzu pārslu putra lieliski iztīra zarnu traktu, atbrīvo no toksīniem un šlakvielām, turklāt tām kopumā ir ļoti augsta uzturvērtība. Tajās ir daudz kalcija un dzelzs. B grupas vitamīni ātri vien palīdzēs atgūt spēkus.

Griķu putra ir bagāta ar aminoskābēm, minerālvielām, vitamīniem. Tā lieliski der diabētiķiem, kuriem ir aknu problēmas. Vari izmēģināt šādu recepti: sajauc griķus ar rozīnēm, valriekstiem un olīveļļu.

Zaļā tēja
Tēja palielina antioksidantu daudzumu, kuri cīnās ar brīvajiem radikāļiem, attīra organismu, uzlabo ādas stāvokli.

Sula
Nekādā ziņā ne sulu no paciņas, bet svaigu spiestu augļu vai dārzeņu sulu. Derēs dažādi kokteiļi ar selerijām, spinātiem, banāniem, āboliem, pētersīļiem.

Žāvētu augļu kompoti
Gatavo tos bez papildu cukura. Vislabāk derēs rozīnes un žāvētas aprikozes, jo tajās ir daudz kālija, kas palīdz sirds un asinsvadu sistēmai.

Skābpiena produkti
Rūgušpiens, kefīrs, biezpiens – izvēlies, kas labāk garšo. Vislabāk – ar vidēju tauku saturu, lai nav pārāk trekni. Tie normalizē zarnu mikrofloru un satur daudz kalcija.

Gaļu – mazāk
Izvairies no pārstrādātiem gaļas izstrādājumiem un vispār gaļu ēd pēc iespējas mazāk. Izvēlies tikai liesu putna gaļu vai truša gaļu. Atsakies arī no dzīvnieku izcelsmes taukvielām, marinētiem, sālītiem un kūpinātiem produktiem.

Ķiploki
Samazināt holesterīna līmeni un nostiprināt organisma aizsargfunkcijas palīdzēs ķiploki. Ēd uz veselību! Šo aromātisko dārzeni var pievienot visdažādākajiem ēdieniem.

Citrusaugļi
Tajos ir daudz C vitamīna, kas attīra organismu un padara mirdzošu ādu. Tomēr uzmanies citrusaugļus pārdozēt – var sākt protestēt kuņģis un rasties alerģiskas reakcijas.  

Kasjauns.lv / Foto: Shutterstock

 






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS