Apmācies, smidzenis
Rīga
Apmācies, smidzenis
LV RU
Runā Rīga

"Rīgas namu pārvaldnieks" šogad nodarbosies ar dzīvojamo māju renovāciju un jaunu klientu piesaisti (10)

 
21.janvāris 2016  18:49

Ceturtdien, 21. janvārī, Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas deputāti iepazinās ar SIA „Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) atskaiti par 2015. gadā paveikto un šogad plānotajām prioritātēm. RNP šogad iecerējis daudz aktīvāk nodarboties ar dzīvojamo māju renovāciju, tajā skaitā, arī ar siltināšanu, meklēt finansējumu sliktā tehniskā stāvoklī esošu ēku remontam, samazināt ūdens patēriņa skaitītāju rādījumu starpību, kā arī strādāt pie jaunu klientu piesaistīšanas.

"Rīgas namu pārvaldnieks" šogad nodarbosies ar dzīvojamo māju renovāciju un jaunu klientu piesaisti

2016. gadā daudzdzīvokļu dzīvojamo māju remontdarbiem paredzēts novirzīt 19,9 miljonus eiro. Dati liecina, ka 2015. gadā ēku tehniskā stāvokļa uzlabošanā ieguldīti aptuveni 10,8 miljoni eiro. Prioritāri būs tādi remontdarbi, kas vienlaikus palielina arī ēku energoefektivitāti, piemēram, logu nomaiņa kāpņu telpās, jumtu seguma remonts, siltumapgādes sistēmu sakārtošana, ūdensvada un kanalizācijas, kā arī elektroapgādes sistēmu remonts. RNP patlaban strādā ar aptuveni 20 daudzdzīvokļu dzīvojamo māju īpašnieku pārstāvjiem, kuri izrādījuši interesi piedalīties kompleksā dzīvojamo māju atjaunošanas programmā, veicot gan ēku siltināšanu, gan renovāciju. Šogad plānots uzsākt renovāciju sešās mājās, tajās kopējās energoefektivitātes pasākumu izmaksas varētu būt 2,53 miljoni eiro.

Pērn, izmantojot ERAF līdzfinansējumu, tika renovētas divas daudzdzīvokļu mājas – Augusta Dombrovska ielā 49 un Ļermontova ielā 8. Patlaban dati liecina, ka Augusta Dombrovska ielas 49. ēkas iedzīvotāji maksā par 35% mazākus rēķinus par apkuri nekā cilvēki blakus esošajās mājās. Savukārt Ļermontova ielā plānotais siltumenerģijas ietaupījums varētu būt 45,1%. Šeit nav precīzāku datu, jo šajā mājā katrā dzīvoklī ir individuāla gāzes apkure.

Vienlaikus RNP meklē risinājumus sliktā tehniskā stāvoklī esošu ēku atjaunošanai. Uzņēmums ir apzinājis 224 mājas, kurām būtu nepieciešams kapitālais remonts un sasaucis iedzīvotāju kopsapulces. Diemžēl 153 mājās iedzīvotāju interese ir bijusi zema, un nav pieņemti lēmumi par nepieciešamajiem remontiem. Savukārt 71 ēkas dzīvokļu īpašnieki nolēmuši remontiem veidot uzkrājumus, kopumā 2,25 miljoni eiro apmērā.

Uzņēmums ir guvis pozitīvu pieredzi par ieguvumiem no attālināto ūdens patēriņa skaitītāju uzstādīšanas. Piemēram, ēkā Auru ielā 13 A mēneša vidējā korekcija divu gadu ekspluatācijas laikā bijusi 3,6%, bet pērnā gada decembrī tā bijusi tikai 0,17%. Līdz ar to RNP ir pārliecināts, ka jāturpina strādāt ar klientiem, lai pārliecinātu viņus par šādu ūdens skaitītāju priekšrocībām.

RNP apsaimnieko 4300 ēkas ar kopējo platību virs 8 miljoniem kvadrātmetru. Uzņēmumam ir aptuveni 170 000 klientu. Tāpēc pērn veikta virkne pasākumu, lai uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti, galvenokārt orientējoties uz e-pakalpojumu paplašināšanu, kurus atzinīgi novērtē RNP klienti. Dati liecina, ka aptuveni 50% klientu lieto vortālu: www.e-pārvaldnieks.lv. Turpinās darbs pie viedtālruņu mobilās aplikācijas, ar kuras palīdzību varēs iesniegt ūdens skaitītāju rādījumus, izstrādes un ieviešanas. Uzņēmums cer, ka šogad tam izdosies piesaistīt arī jaunus klientus.

Dati liecina, ka ir samazinās parādnieku skaits un parādu kopsumma. Vienlaikus pieaug uzņēmuma finanšu apgrozījums. Tiek lēsts, ka pērn tas bija 61,98 miljoni eiro, bet šogad finanšu apgrozījums tiek plānots 76,83 miljonu eiro apmērā. Turklāt uzņēmums efektīvas saimniekošanas rezultātā ir radis iespēju 2016. gadā teju pusei klientu mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas maksu (tajā netiek iekļauti uzkrājumi remontdarbu veikšanai) samazināt par 3%.

Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību
Regīna Zommere / Foto: Rināta Šuste/LETA






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS