Apmācies
Rīga
-1°
Apmācies
LV RU
Runā Rīga

Rīgā darbu sāk Zvanu centrs senioriem

 
12.februāris 2016  12:34

Lai mazinātu vecāka gadagājuma cilvēku sociālo izolētību, šonedēļ Rīgā darbu sācis Zvanu centrs senioriem.

Katru darba dienu no plkst.10 līdz 14 būs sazvanāmi trīs mobilie tālruņi ar numuriem 20224913, 25643438 un 29438355, pa kuriem brīvprātīgie seniori atbildēs uz citu senioru zvaniem.

Katru darba dienu no plkst.10 līdz 14 būs sazvanāmi trīs mobilie tālruņi ar numuriem 20224913, 25643438 un 29438355, pa kuriem brīvprātīgie seniori atbildēs uz citu senioru zvaniem.

Plānots, ka tas darbosies astoņus mēnešus. Katru darba dienu no plkst.10 līdz 14 būs sazvanāmi trīs mobilie tālruņi ar numuriem 20224913, 25643438 un 29438355, pa kuriem brīvprātīgie seniori atbildēs uz citu senioru zvaniem, sniedzot informāciju gan par  brīvprātīgā darba, gan brīvā laika pavadīšanas iespējām un dažādām citām aktivitātēm, ko piedāvā Rīgas pašvaldība, kā arī, lai vienkārši izrunātos par sev aktuālām tēmām un atrastu saprotošus domubiedrus.

Lai tiem, kas zvanīs pa šiem tālruņiem, nenāktos tērēt savus līdzekļus, pēc zvana saņemšanas viņiem tiks piedāvāta iespēja atzvanīt.  

Zvanu centrs izveidots projekta „Būsim aktīvi! - Vecāka gadagājuma cilvēku sociālās izolētības mazināšana caur brīvprātīgo darbu Igaunijā, Latvijā un Somijā” gaitā.

2015.gada nogalē tirgus un sociālo pētījumu aģentūra “Latvijas Fakti” projekta laikā veica pētījumu “Seniori un brīvprātīgo aktivitātes”. Kopumā tika aptaujāti 300 vecāka gadagājuma Rīgas iedzīvotāji vecumā virs 60 gadiem. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem piezvanīt uz šādu tālruni būtu gatavi 18,1% aptaujāto Rīgas senioru; 14,6% senioru vēlētos, lai viņiem piezvana; 12,2% aptaujas dalībnieku būtu gatavi piedalīties kā brīvprātīgie šādā zvanu centrā, atbildot uz citu senioru zvaniem. Aktivitātes biežāk būtu gatavi veikt seniori, kuri ir vai vēlas kļūt par brīvprātīgajiem, kā arī respondenti ar aktīvu dzīvesveidu.

Respondenti, kuri būtu gatavi piezvanīt uz īpašu zvanu centru senioriem vai vēlētos, lai viņiem piezvana, visbiežāk (28,3% gadījumu) vēlētos aprunāties par veselības jautājumiem. Nākamās vietas aktuālāko tēmu sarakstā ieņem - sadzīviski jautājumi par dzīvi; tūrisms; kultūra (opera, balets, teātris, koncerti, klasiskā mūzika); politika.

Seniori, kuri darbosies Zvanu centrā, būs apmācīti un informēti par Rīgas pašvaldībā notiekošajām brīvā laika pavadīšanas aktivitātēm. Pirmie dežuranti būs Rīgas senioru organizāciju pārstāvji, pie kurām projekta īstenotāji vērsās ar aicinājumu iesaistīties zvanu centra darbībā, bet turpmāk laipni gaidīts būs ikviens vecāka gadagājuma rīdzinieks.

Ar pētījuma rezultātiem un projekta gaitu var iepazīties  Labklājības departamenta mājas lapā http://www.ld.riga.lv sadaļā Par Departamentu/ Starptautiskie projekti 2015. gadā, kā arī www.veseligsridzinieks.lv sadaļā Projekti/Projekts “Būsim aktīvi”.

Regīna Zommere/Foto: Vida Press
Sadarbībār ar Rīgas pašvaldību

 






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS