Apmācies, smidzenis
Rīga
Apmācies, smidzenis
LV RU
Sabiedrībā

Darbu Latvijā sākusi Krievijas propagandas medija "Sputnik" versija latviešu valodā (74)

 
12.februāris 2016  13:28

Darbu Latvijā sākusi Krievijas propagandas medija "Sputnik" versija latviešu valodā - "sputniknews.lv".

Latvijā šis propagandas medijs plānoja atvērt interneta portālu divās valodās - krieviski un latviski. Projekta galvenā mērķauditorija bija iecerēti jaunieši.

Latvijā šis propagandas medijs plānoja atvērt interneta portālu divās valodās - krieviski un latviski. Projekta galvenā mērķauditorija bija iecerēti jaunieši.

Portālā publicētas ziņas latviešu un krievu valodās par notikumiem Latvijā, Krievijā un citviet pasaulē, solot, ka tieši šis interneta resurss runāšot "par to, par ko citi klusē".

Domēnu "sputniknews.lv" reģistrējusi Krievijas valsts informācijas aģentūra "Rossiya Segodnya". Tajā ir atrodamas pāris e-pasta adreses preses relīžu, sadarbības un reklāmas izvietošanas piedāvājumu iesūtīšanai, bet nekādu citu kontaktu nav, kā arī nav redzama informācija, kas ir rakstu autori un redakcijas darbinieki.

"Sputnik" ir daļa no Krievijas valsts informācijas aģentūras "Rossiya Segodnya", kuru vada Dmitrijs Kiseļovs. Savu propagandista darbību dēļ Kiseļovs ir iekļauts Eiropas Savienības sankciju sarakstā.

"Rossiya Segodnya" tika izveidota 2013.gada nogalē pēc ziņu aģentūras "RIA Novosti" reformēšanas. Krievijas prezidenta administrācija tad nolēma, valsts līdzekļi jātērē nevis neitrālās informācijas ražošanai, bet valsts oficiālās pozīcijas aktīvākai tiražēšanai ārvalstīs. Šī mērķa sasniegšanai "Rossiya Segodnya" ir vairāki rīki. Paralēli ziņu aģentūrai tai ir ārzemēs raidošais televīzijas kanāls "RT", vairāki citi projekti, ieskaitot Ukrainas notikumiem veltītu "Ukraina.ru".

Pērn tika vēstīts, ka "Sputnik" plāno sākt darbību vairāk nekā 30 valstīs.

Pagājušā gada februārī LTV raidījums "De facto" jau ziņoja, ka jaunais Krievijas propagandas medijs "Sputnik" gatavojas izvērst darbību arī Latvijā un vervē žurnālistus.

Latvijā šis propagandas medijs plānoja atvērt interneta portālu divās valodās - krieviski un latviski. Projekta galvenā mērķauditorija bija iecerēti jaunieši.

Kā liecina informācija "sputniknews.lv" portālā, ""Sputnik" pilnībā orientējas uz ārvalsts auditoriju. Katrai "Sputnik" redakcijai ir savas vietnes lielākajās pasaules galvaspilsētās, kā arī "Sputnik" pārraida no vietējo radiostaciju studijām". Saskaņā ar portālā publicēto informāciju kopējais "Sputnik" radio ētera stundu skaits pārsniedza 800 stundas diennaktī 130 pasaules pilsētās, 34 valstīs un 30 pasaules valodās.

"Aģentūra izveido ekskluzīvu tīmekļvietņu saturu, piedāvā radio raidījumus vietējai auditorijai, tai pieder multimediju preses centri," teikts "sputniknew.lv" portālā.

Kā ziņots, pērn augustā Uzņēmumu reģistrs (UR) lēma atteikt Latvijas pārstāvniecību reģistrā ierakstīt Krievijas valstij piederošo informatīvo aģentūru "Russia Today". Iestādē skaidroja, ka UR valsts notārs, izskatot Krievijas Federālās valsts unitārā uzņēmuma "Starptautiskā informācijas aģentūra "Rossiya Segodnya"" ("Russia Today") pārstāvniecības reģistrācijas pieteikumu, pieņēmis lēmumu atteikt minēto pārstāvniecību ierakstīt pārstāvniecību reģistrā. UR atzina, ka, izskatot iestādē iesniegto "Russia Today" pieteikumu un tam pievienotos dokumentus, tika konstatēts, ka tie neatbilst Latvijas Satversmei, kā arī citiem Latvijas normatīvajiem aktiem.

UR iepriekš lūdza Nacionālo elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi (NEPLP) sniegt viedokli šajā jautājumā. NEPLP sniegtajā viedoklī minēts, ka saskaņā ar UR sniegto informāciju "Russia Today" mērķis ir ar radio un interneta palīdzību izplatīt "Krievijas Federācijas ārpolitikas interesēm atbilstošas ziņas Latvijas informatīvajā telpā". Padome konstatējusi pārkāpumus elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, kuru pārraidītajā vai retranslētajā programmā tikusi izplatīta tendencioza, Krievijas Federācijas ārpolitikas nostādnēm atbilstoša informācija.

LETA / Foto: Shutterstock






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS