Mākoņains
Rīga
-4°
Mākoņains
LV RU
Pasaulē

Vīlies karotājs nodod TV kanālam tūkstošiem "Islāma valsts" savervēto vārdus (12)

 
10.marts 2016  08:52

Lielbritānijas ziņu telekanālam "Sky News" noplūdināti dokumenti ar džihādistu grupējuma "Islāma valsts" 22 000 dalībnieku vārdiem un citu informāciju par viņiem, trešdienas vakarā ziņoja telekanāls.

Britu telekanālam "Sky News" noplūdināti 22 000 "Islāma valsts" locekļu vārdi.

Britu telekanālam "Sky News" noplūdināti 22 000 "Islāma valsts" locekļu vārdi.

Bijušais "Islāma valsts" dalībnieks, kas vīlies šajā grupējumā, nodevis "Sky News" šos dokumentus atmiņas kartē, kas tikusi nozagta grupējuma iekšējās drošības policijas vadītājam, vēstīja "Sky News".

Telekanāla rīcībā šādi nonāca desmitiem tūkstoši dokumentu ar "Islāma valstij" pievienojušos džihādistu vārdiem, adresēm, tālruņu numuriem un ģimenes kontaktiem.

Šie dokumenti ir veidlapas, kas jāaizpilda "Islāma valsts" savervētajiem, lai tiktu uzņemti šajā organizācijā. Tajos ir informācija par 51 valsts pilsoņiem.

""Sky News" ir informējis varas iestādes par šo ķērienu," telekanāls vēstīja savā interneta vietnē. Iekšlietu un Ārlietu ministrijas vēl nav sniegušas komentārus.

Daži no šiem dokumentiem ietver informāciju par iepriekš nezināmiem džihādistiem Ziemeļeiropā, ASV un Kanādā, Ziemeļāfrikā un Tuvajos Austrumos, ziņoja "Sky News".

"Sky News" demonstrētas šo dokumentu kopijas liecina, ka savervētajiem bija jāatbild uz 23 jautājumiem, tostarp par asinsgrupu, mātes pirmslaulību uzvārdu, "šariāta izpratnes līmeni" un iepriekšēju pieredzi.

Telekanāls saņēmis šos dokumentus no Sīrijas nemiernieku grupējuma "Brīvā Sīrijas armija" bijušā dalībnieka, kurš vēlāk pievienojies "Islāma valstij". Viņš sevi nosauca par Abu Hamedu.

Abu Hameds nozadzis atmiņas karti ar dokumentiem un tos Turcijā nodevis kādam žurnālistam, paskaidrojot, ka aizgājis no “Islāma valsts” tāpēc, ka šajā grupējumā sabrukuši islāma noteikumi.

LETA/Foto: Reuters






Komentāru noteikumi

SVARĪGĀKAIS