Mazmākoņains
Rīga
-4°
Mazmākoņains
LV RU
Dabasspēks

Dabiskais paracetamols jeb "pretsāpju zāles", kas atrodas tavā virtuvē (6)

 
17.marts 2016  07:01

Viss, kas jums nepieciešams, lai samazinātu sāpes un fizisku diskomfortu, bieži vien atrodas rokas stiepiena attālumā – virtuves plauktā.

Svaigi spiesta tomātu sula bagātīgi satur magnija citrātu, kas efektīvi novērš muskuļu krampjus apakšstilbos.

Svaigi spiesta tomātu sula bagātīgi satur magnija citrātu, kas efektīvi novērš muskuļu krampjus apakšstilbos.

Ir pārpārēm vienkāršu līdzekļu, kas spēj samazināt nelielas sāpes, piemēram, muskuļu vai locītavu sāpes, krampjus vai čūlas, kas parādījušās mutes dobumā. Turklāt daži no dabiskajiem “analgētiķiem” var uzlabot pašsajūtu pat hronisku slimību gadījumā. Lūk, deviņi produkti, kas ir laba alternatīva tradicionālajiem pretsāpju līdzekļiem.

1. Krampjiem – tomātu sula
Svaigi spiesta tomātu sula bagātīgi satur magnija citrātu, kas efektīvi novērš muskuļu krampjus apakšstilbos. Izdzeriet glāzi sulas, tiklīdz krampji liek par sevi manīt. Ja tie parādās naktīs, iemalkojiet sulu pirms gulētiešanas.

2. Ādas bojājumiem – medus
Tā kā medum piemīt pretiekaisuma, antibakteriāla un pretvīrusu iedarbība, ar to var veiksmīgi ārstēt čūlas mutes dobumā, vienkāršo pūslīšēdi, sasprēgājušas lūpas un dažādus ādas bojājumus, piemēram, nelielus apdegumus. Turklāt, salīdzinot ar parastajām ādas ziedēm, kas nopērkamas ik uz soļa, medus paātrina atveseļošanos un, kā tiek uzskatīts, daļēji samazina prostaglandīna koncentrāciju asinīs. Šis hormons, kuru organisms veido no nepiesātinātajām taukskābēm, izdalās, kad audi tikuši bojāti vai inficēti.
Ieteicamā deva: četrreiz dienā nekarsētu medu uzklājiet tieši uz bojātā ādas laukuma.

3. Artrītam – krila eļļa
Krili – sīki vēžveidīgie, kas mitinās Antarktīdas ūdeņos, – bagātīgi satur Omega 3 taukskābes: dokozaheksaēnskābi (DHS) un eikozapentaēnskābi (EPS). Tām abām piemīt pretiekaisuma iedarbība. Kādā pētījumā, kurā salīdzinājumam izmantots arī placebo, pierādīts, ka krila eļļa efektīvi samazina artrīta izpausmes, ieskaitot sāpes, locītavu stīvumu un funkcionālos traucējumus.
Ieteicamā deva: 300 mg dienā.

4. Sinusīta sāpēm – mārrutks
Mārrutks ne tikai ātri atbrīvo elpceļus, bet arī pastiprina asins plūsmu deguna un pieres dobumos un paaugstina ķermeņa spēju pretoties infekcijai.

Mārrutks ne tikai ātri atbrīvo elpceļus, bet arī pastiprina asins plūsmu deguna un pieres dobumos un paaugstina ķermeņa spēju pretoties infekcijai.

Sinusīts tā hroniskajā formā ir gļotādu iekaisums, kas izveidojies deguna blakusdobumos (aiz vaigu kauliem) un pieres dobumā, un tas rada sāpes galvā un visā sejā. Vācu pētnieki atklājuši, ka mārrutks ne tikai ātri atbrīvo elpceļus, bet arī pastiprina asins plūsmu deguna un pieres dobumos un paaugstina ķermeņa spēju pretoties infekcijai.
Ieteicamā deva: tējkarote rīvēta mārrutka ik dienas, līdz simptomi ir pazuduši.

5. Muguras sāpēm – vīnogas
Ohaio štata universitātes pētnieki atklājuši, ka, katru dienu ēdot svaigas vīnogas, traumētajos muguras muskuļos un audos pastiprinās asinsrite, turklāt ātri vien – jau trīs stundu laikā. Līdz ar asins plūsmu audus sasniedz vairāk būtisku uzturvielu un skābekļa, savukārt, pieaugot tā daudzumam, uzlabojas skrimšļu audu stāvoklis. Skrimšļu galvenā loma – kalpot kā muguras skriemeļu un arī citu ķermeņa locītavu starplikām.
Ieteicamā deva: tase vīnogu dienā (aptuveni 230 gramu).

6. Ievainojumiem – ūdens
Pētnieki no Manhetenas koledžas Ņujorkā atklājuši, ka sāpes, kas radušās traumas rezultātā, spēj samazināt tīrs ūdens. Tiklīdz ķermeņa audi tikuši bojāti, izdalās histamīns, kas izraisa sāpes, savukārt ūdens atšķaida histamīna daudzumu asinīs un tādējādi samazina sāpju intensitāti. Turklāt šķidrumiem, kas “ieeļļo” mūsu locītavas, nepieciešams noteikts ūdens daudzums – kad tā ir pietiekami, samazinās arī sāpes locītavās. 6
Ieteicamā deva: astoņas 200 ml glāzes ūdens dienā.

7. Ieaugušiem nagiem – sālsūdens
Sālsūdenim piemīt antibakteriāla un pretiekaisuma iedarbība.

Sālsūdenim piemīt antibakteriāla un pretiekaisuma iedarbība.

Tiklīdz parādās ieaugušu kāju nagu problēma, izmantojiet veco labo sāli – dabisku produktu, kam piemīt antibakteriāla un pretiekaisuma iedarbība. Pētnieki no Stenforda universitātes Kalifornijā veica paraugdemonstrējumus, kuros pierādīja, ka, mērcējot pēdas siltā sālsūdenī, var atbrīvoties no sāpīgām ienadžu infekcijām nieka četru dienu laikā. Pievienojiet kāju vanniņai vienu tējkaroti sāls (ar kaudzi) uz katriem 200 ml silta ūdens. Mērcējiet kājas regulāri, līdz infekcija ir zudusi.
Ar sālsūdeni var veiksmīgi ārstēt arī iekaisušu kaklu un smaganas.
Ieteicamā deva: ja ir pēdu vai kāju pirkstu infekcija, mērcējiet kājas 20 minūtes divreiz dienā. Ja iekaisis kakls vai smaganas, skalojiet divreiz dienā.

8. Locītavu un galvassāpēm – ķirši
“Skābie ķirši satur tik lielu daudzumu antioksidantu un pretiekaisuma vielu kā reti kurš pārtikas produkts,” uzsver Oregonas Veselības un zinātnes universitātes pētnieki. Tie var līdzēt cilvēkiem, kuri cieš no osteoartrīta un citām sāpīgām locītavu slimībām. Antocianīni – antioksidanti, kas ķiršiem piešķir sarkano toni, – ir jaudīgas pretiekaisuma vielas, kas iedarbojas ne mazāk efektīvi par ierastajām pretsāpju zālēm.
Ieteicamā deva: 310 ml skābo ķiršu divreiz dienā.

9. Sāpošiem muskuļiem – ingvers
Ja pēc fiziskām aktivitātēm sāp visas maliņas, izmantojiet ingveru. Nav svarīgi, kādu to lietojat – svaigu vai termisku apstrādātu –, ingvers samazinās muskuļu sāpes, kas radušās līdz ar muskuļu šķiedru mikroplīsumiem treniņu laikā. Galvenā ingvera sastāvdaļa ir ingverols, un tas kavē sāpes pastiprinošu hormonu izdali.
Ieteicamā deva: 2 g (pustējkarote) svaiga vai kaltēta ingvera.

Žurnāls "Ko Ārsti Tev Nestāsta" / Foto: Shutterstock






Komentāru noteikumi

SVARĪGĀKAIS