Apmācies
Rīga
-1°
Apmācies
LV RU
Dabasspēks

Kas notiks, ja nedēļas laikā apēdīsi trīs olas (14)

 
22.marts 2016  08:13

Domājot par veselīgu dzīvesveidu, daudzi atsakās no olu lietošanas uzturā, jo ir dzirdējuši, ka tajās ir daudz holesterīna. Taču regulāra olu ēšana patiesībā ir noderīga veselībai - un olas ir jāēd ne tikai Lieldienās.

Olas ir viens no nedaudzajiem pārtikas produktiem, kas pietiekamā daudzumā satur D vitamīnu.

Olas ir viens no nedaudzajiem pārtikas produktiem, kas pietiekamā daudzumā satur D vitamīnu.

Interneta portāls “Just Healthy Life” uzskaita labumus, ko tu iegūsi, ja nedēļas laikā apēdīsi vismaz trīs olas.

Tu jutīsies paēdis
Olās ir daudz olbaltumvielu. Tās ir daudz labāks olbaltumvielu avots nekā citi produkti. Turklāt ēdiens, kurā ir daudz olbaltumvielu, palīdz cīnīties ar izsalkuma sajūtu, ļaujot daudz ilgāk justies paēdušam.

Palīdz tikt vaļā no liekā svara
Tā kā olas palīdz ilgāk saglabāt sāta sajūtu, tās ir arī noderīgas, cīnoties ar lieko svaru.
Kāda pētījuma dalībnieki vajadzīgo kaloriju daudzumu uzņēma, ēdot vai nu olas, vai arī ūdenskliņģerus. Tie, kuri ēda olas, zaudēja par 65% vairāk svara, un viņu vidukļa apkārtmērs samazinājās par 34 procentiem.

Skaistāka āda un mati
Olās ir daudz B2 un B12 vitamīnu. Šie abi B grupas vitamīni ir svarīgi ādas, tāpat arī aknu un matu veselībai. Tie palīdz arī pareizi funkcionēt nervu sistēmai.

Stiprāki kauli un zobi
Savukārt D vitamīns ir svarīgākā uzturviela, kas vajadzīga mūsu zobiem un kauliem. Tas ir svarīgs, lai organisms uzņemtu kalciju.
Olas ir viens no nedaudzajiem pārtikas produktiem, kuras pietiekamā daudzumā satur D vitamīnu.

Apgādā ar svarīgākajām aminoskābēm
20 svarīgākās aminoskābes ir vitāli svarīgas mūsu ķermenim. Organisms pats ražo 11 no šīm aminoskābēm.
Olas ir viens no retajiem pārtikas produktiem, kurā ir pārējās 9 svarīgās aminoskābes.
Ja organismam trūkst aminoskābju, var piemeklēt nogurums, vājināties imūnsistēma un mazināties ķermeņa masa.

Būs vairāk enerģijas
Vai zini, ka vienā olā ir 15 procenti no ieteicamās B2 vitamīna dienas devas? Kā jau minējām, olās ir arī citi B grupas vitamīni. Tie ir noderīgi tavam ķermenim, jo palīdz pārtiku pārvērst enerģijā un šādā veidā tiek uzņemts vairāk enerģijas.

Būs mazāk stresa
Kā jau rakstījām, olās ir 9 galvenās aminoskābes, kas palīdz labāk darboties dažādām organisma funkcijām. Ja trūkst kaut vienas no šīm aminoskābēm, tas var negatīvi ietekmēt normālu prāta darbību.
Žurnālā “Proceedings of National Academy of Sciences” publicēti kāda pētījuma dati, kura autori min, ka, ēdot olas, ķermenis tiek apgādāts ar lizīnu, kurš, regulējot serotonīna līmeni, palīdz mazināt stresu un spriedzi.

Nostiprināsies imūnsistēma
Viena liela ola organismu apgādā ar 22 procentiem no ieteicamās selēna dienas normas. Tas vajadzīgs labākai vielmaiņai un imūnsistēmas darbībai. Stiprāka imunitāte nozīmē, ka varēsi labāk pretoties infekcijām, slimībām un vīrusiem.

Uzlabosies smadzeņu darbība
Mūsu šūnu membrānās ir komponents, kuru sauc par holīnu. Tas ir svarīgs, lai varētu notikt neiromediatora acetilholīna sintēze. Tas atrodas olās.
Ja ciešat no holīna trūkuma, palēninās domāšana un var rasties neiroloģiski traucējumi.

Samazināsies holesterīna līmenis
Olās, protams, ir ļoti daudz holesterīna. Taču pētījumos pierādīts, ka olas patiesībā palīdz palielināt tā sauktā labā holesterīna līmeni asinīs.

Samazinās sirds slimību risks
Ja organismā palielinās labā holesterīna daudzums, sliktā holesterīna daļa (kura ir sirds slimību cēlonis) attiecīgi samazinās.
Tomēr jāpatur prātā, ka olas ir jāēd ar mēru. Tās ir tikai viens no vērtīgajiem pārtikas produktiem, kas palīdzēs uzlabot veselību.

Kasjauns.lv/ Foto: Shutterstock






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS