Apmācies
Rīga
-2°
Apmācies
LV RU
Sagatavojies pavasarim!

Bāla āda un regulārs nogurums - 10 pazīmes, ka tavam organismam trūkst dzelzs (8)

 
26.marts 2016  08:01

Cilvēka organismam dzelzs ir ļoti nepieciešama, jo tā palīdz saražot hemoglobīnu – sarkanajos asinsķermenīšos atrodamo olbaltumvielu, kas ar skābekli apgādā visu ķermeni.

Nogurums ir viena no izteiktākajām dzelzs trūkuma pazīmēm.

Nogurums ir viena no izteiktākajām dzelzs trūkuma pazīmēm.

Aptuveni 9% sieviešu cieš no dzelzs trūkuma asinīs, liecina nesens amerikāņu pētījums. Daudzi cilvēki domā, ka dzelzs nepietiekamība ir tas pats, kas mazasinība. Taču zinātniskajos pētījumos pierādīts, ka tā var pastāvēt pati par sevi un, ja ar to laikus necīnās, pāraugt mazasinībā. Visbiežāk no dzelzs trūkuma cieš fiziski aktīvas dāmas, kā arī ikviena sieviete menstruāciju laikā, kad būtu jāmēģina ēst vairāk dzelzi saturošu produktu.

Ja nav spēka veikt ierasto treniņu, tas var liecināt, ka tevi piemeklējis dzelzs trūkums.

Ja nav spēka veikt ierasto treniņu, tas var liecināt, ka tevi piemeklējis dzelzs trūkums.

Veselīga dzīvesveida žurnāls „Women’s Health” apkopojis 10 pazīmes, kas liecina par dzelzs trūkumu organismā 1.    Nogurums – tu jūties piekususi ātrāk nekā parasti;
2.    Grūtības koncentrēties;
3.    Apātija pret visu – draugiem, ģimeni, darbu vai jebko citu, kas tev parasti ir svarīgs;
4.    Elpas trūkums. Kad asinīs nav pietiekami daudz dzelzs, organismam trūkst gaisa;
5.    Neparasti bāla āda – tas liecina par zemāku asinsriti un sarkano asinsķermenīšu skaita samazināšanos;
6.    Pēkšņas grūtības veikt ierasto fizisko slodzi. No dzelzs trūkuma cieš tava fiziskā izturība. Ja tev ir grūtības izturēt tikpat intensīvu un garu treniņu, kādu līdz šim vienmēr esi spējusi veikt, iekļauj ēdienkartē vairāk produktu ar augstu dzelzs saturu;
7.    Ilgas un stipras muskuļu sāpes. Ja par spīti nogurumam būsi pasvīdusi sporta zālē, ļoti iespējams, ka pēcāk tev stipri sāpēs muskuļi un tas nepāries ilgāk nekā parasti. Tā notiek tāpēc, ka bez dzelzs tavi muskuļi lēnāk atjaunojas;
8.    Trausli nagi;
9.    Bieža slimošana, it īpaši ar elpceļu slimībām;
10.    Sārts urīns. Aptuveni 10-14 procentiem cilvēku pēc biešu ēšanas ir iesārts urīns. Taču to cilvēku vidū, kas cieš no dzels nepietiekamības, šis skaitlis ir ievērojami lielāks, jo zarnās netiek pienācīgi absorbēts sarkanais pigments.

Vislabāk dzelzi uzņemt ar pārtiku - ēdot spinātus, pupiņas, gaļu un citus dzelzi saturošus ēdienus.

Vislabāk dzelzi uzņemt ar pārtiku - ēdot spinātus, pupiņas, gaļu un citus dzelzi saturošus ēdienus.

Lai cīnītos ar šiem simptomiem, dzelzi jāuzņem ar pārtiku. To var izdarīt vai nu ar gaļu, vai arī ar augļiem un dārzeņiem. Dzelzs, kas atrodams gaļā, uzsūcas divas līdz trīs reizes ātrāk. Visvairāk tā ir liellopa gaļā, vistu aknās, austerēs un ēdamajos gliemežos, taču atrodams arī cita veida gaļā. Savukārt augu valsts produkti, kuros atrodams daudz dzelzs, ir pupiņas, spināti, brokoļi, žāvēti augļi un brokastu pārslas, kurām pievienoti vitamīni un minerālvielas.

Ņem vērā - kafija un tēja ar dzelzi "nedraudzējas". Ja vēlies, lai dzelzs uzsūktos, dzer kafiju pirms vai pēc ēdienreizes.

Ņem vērā - kafija un tēja ar dzelzi "nedraudzējas". Ja vēlies, lai dzelzs uzsūktos, dzer kafiju pirms vai pēc ēdienreizes.

Interesants knifiņš – nedzer tēju un kafiju vismaz trīs stundas pirms papildus dzelzs devas uzņemšanas ar maltīti! To sastāvā esošie tanīni traucē dzelzs uzsūkšanos organismā.

Kasjauns.lv / Foto: Shutterstock






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS