Mākoņains
Rīga
Mākoņains
LV RU
Diētas

Kāpēc ārpus mājas ēdam tik neveselīgi? Viens no riskiem - draugi, kuri ēd lielas porcijas

 
11.aprīlis 2016  09:46

Apņemšanās ēst veselīgi, tērēt naudu pārdomāti un neēst nevajadzīgās liekās kalorijas nereti izplēn, kad kompānijā vai ar ģimeni dodamies vieglās vakariņās ārpus mājas. Pierādīts, ka restorānos un kafejnīcās ir daudz vieglāk pakļauties bara instinktam un atvadīties no veselā saprāta. Portālā “Womans Health” apkopoti lielākie slazdi, kuros iekrītam un pēc tam nožēlojam.

Kā lai noturas ēst vieglus salātiņus, ja draugs tev pretī mielojas ar lielo burgera komplektu, frī kartupeļiem un treknām mērcēm?

Kā lai noturas ēst vieglus salātiņus, ja draugs tev pretī mielojas ar lielo burgera komplektu, frī kartupeļiem un treknām mērcēm?

Draugi, kuriem laba apetīte
Ēst tikai salātlapas ar sautētu gaļu ir grūtāk, ja blakus pie galdiņa sēž draugs, kas gardi tiesā nost kārtīgu karbonādi ar frī kartupeļiem un majonēzes mērcīti. Ko darīt, lai neiekristu kārdinājumā ēst to pašu? Oficiantam pasūti ēdienu pirmais. Ja iespējams, izpēti restorāna ēdienkarti internetā vai neieejot telpās. Dažreiz ēdienkartes ir izliktas pie krodziņa. Ja redzi, ka restorāna ēdienkartē ir ēdieni, no kuriem nespēsi atturēties, lai arī zini, ka tos ēst nevajadzētu, izvēlies citu vietu.

Nekautrējies jautāt oficiantam ēdiena sastāvu
Ir cilvēki, kas ir tik labi audzināti, ka kautrējas painteresēties, kādas ir noskatītā ēdiena sastāvdaļas.  
No šādiem jautājumiem nevajadzētu kautrēties, jo restorānā  maksājam par pakalpojumu, kuram ir jābūt pietiekami kvalitatīvam. Droši drīkst lūgt ēdienam nepievienot sāli, mākslīgā buljona kubiņus vai citu sastāvdaļu, kas nav vēlama.

Bezmaksas uzkodu notiesāšana
Augstas klases restorānos pirms pamatēdiena pasniegšanas viesiem piedāvā bezmaksas pašceptas maizītes un gardu garšvielu sviestu vai līdzīgas uzkodas. No tām ir grūti atteikties, bet jāņem vērā, ka uzkodas bieži satur pat vairāk kaloriju nekā pamatēdiens. Turklāt tās uzkurina apetīti, līdz ar to apēdam daudz vairāk, nekā plānots.

Arī bezmaksas vīna glāze kā apetaizeris ir riskanta, jo alkohols palielina apetīti, bet viegls reibums samazina mūsu spēju izjust sāta sajūtu.

Skaistas bildes
Ēdienu fotografēšana ir vesela mākslas nozare, ko restorāni labi izmanto klientu pievilināšanai. Skaistas fotogrāfijas un garšīgi ēdienu apraksti veicina kuņģa sulas izdalīšanos un zvērīgu apetīti. Emocionālā saikne ar ēdienu ir ļoti izteikta, un ja mūs emocionāli uzrunās ēdiena nosaukums vai attēls, varam pavisam viegli aizmirst, ko īsti gribējām ēst un pakļausimies reklāmai.

Māņi par salātiem un zupām
Salāti ir ļoti veselīga pusdienu izvēle, ja vien neaizraujaties ar bagātīgām piedevām – sieru, olām, bekona gabaliņiem vai grauzdiņiem, kas tomēr būs kalorijām bagāts un trekns ēdiens. Tomēr bīstamākās ir salātu mērces. Ja ir jāizvēlas starp citrona, olīveļļas vai etiķa mērci vai arī majonēzes vai saldā krējuma mērci, izvēlaties tās, kas uzskaitītas pirmās. Izvēloties salātus, var palūgt, lai oficiants mērci atnes atsevišķā trauciņā, nevis lej virsū salātiem. Tādā veidā patērēsim krietni mazāk mērces un kaloriju.

Arī zupas ir labs ēdiens, ja vien tās nepapildina ar saldo krējumu vai baltmaizes grauzdiņiem. Kaloriju bumbas ir krēmzupas, kuras bieži izmanto saldo krējumu. Piemēram, par spinātu krēmzupu ir veselīga zupa, ja vien to nepapildinātu  ar trekno krējumu.

Panētas sierā un majonēzē gaļa un zivis
Gaļa un zivis paši par sevi ir ļoti labi un vērtīgi ēdieni, bet jānoskaidro – kādā veidā tie pagatavoti un kādas papildvielas pievienotas to gatavošanā. Pirmkārt, viss, kas tiek cepts, būs piesūcināts ar lielu taukvielu daudzumu, tādēļ labāk izvēlēties grilētu gaļu vai zivi. Panēta vai ar majonēzi un sieru pagatavota gaļa vai zivs saturēs daudz tauku un kaloriju. Nav sliktu zivju vai gaļas produktu, slikts ir veids, kā tos pagatavo.

Nepareizās piedevas
Zināms, ka makaronu, frī vai cepto kartupeļu vietā labāk izvēlēties svaigus vai tvaicētus dārzeņus, vārītus kartupeļus un brūnos rīsus. Varbūt no piedevām attiekties? Speciālisti iesaka savu dienas ēdienkarti veidot, par pamatu ņemot klasisko uztura piramīdu. Ja ogļhidrātus – kartupeļus, graudaugus, maizi, ēdat citās ēdienreizēs, pusdienās var iztikt ar gaļu un salātiem. Ja dienas laikā pavisam atteiksieties no ogļhidrātiem, tad vakarā ir lielāka iespēja norauties ar neveselīgām uzkodām, jo organisms prasīs enerģiju.

Ņem vairāk – maksā mazāk
Vēlme taupīt, ņemot kompleksās pusdienas vai komplektus noved pie pārēšanās. Labāk neietaupīts eiro nekā lieks kilograms uz vēdera.

Mammamamuntetiem.lv/ Foto: Shutterstock

 






Komentāru noteikumi

SVARĪGĀKAIS