Apmācies, neliels sniegs
Rīga
-1°
Apmācies, neliels sniegs
LV RU
Sabiedrībā

Spēcīgus un gudrus vīriešus aicina uz iestājpārbaudījumiem elitārākajā speciālo uzdevumu vienībā (122)

 
22.maijs 2016  12:59

Nacionālo bruņoto spēku (NBS) Speciālo uzdevumu vienībā (SUV) 28.maijā un 29.maijā rīko iestājpārbaudījumus.

Tev jābūt ne vecākam par 35, lieliski jārunā latviešu valodā, jābūt veselam un - vēlams - ar augstāko izglītību.

Tev jābūt ne vecākam par 35, lieliski jārunā latviešu valodā, jābūt veselam un - vēlams - ar augstāko izglītību.

Iestājpārbaudījumi plānoti jūnijā, jūlijā, septembrī, novembrī un decembrī.

Kā pamatprasības kandidātiem izvirzītas Latvijas pilsonība, valsts valodas zināšanas augstākajā līmenī un veselības kapacitāte atbilstoši vienības prasībām. Kandidātiem vēlama vidējā speciālā vai augstākā izglītība. Kandidātiem noteikts arī vecuma ierobežojums - dienestam kaujas un kaujas atbalsta komandā var pieteikties līdz 35 gadu vecumam.

Kandidātiem, kuri vēlas dienēt kaujas vai kaujas atbalsta komandā, iestājpārbaudījumos jāspēj atspiesties balstā guļus 60 reizes divās minūtēs, veikt ķermeņa augšdaļas pacelšanu 60 reizes divās minūtēs, 14 reizes pievilkties pie stieņa. Tāpat kandidātiem jāspēj nopeldēt 1500 metrus 50 minūtēs, noskriet 10 kilometru krosu 50 minūtēs un veikt 20 kilometru pārgājienu trīs stundās un 20 minūtēs. Šīs gan ir minimālās fiziskās sagatavotības prasības.

Pēc sekmīgas iestājpārbaudījumu nokārtošanas un pirmās atlases izturēšanas kandidātiem, kuri iepriekš nav dienējuši, pirms iekļaušanas SUV mācību komandā vispirms būs jāapgūst karavīra pamatapmācības kurss Kājnieku skolā Alūksnē.

Mācību komandā notiks apmācības pirms atlases posma. Savukārt atlases posmu izturējušajiem sekos vēl vairāki apmācības posmi kaujinieka kvalifikācijas iegūšanai kādā no izvēlētajām specialitātēm.

Tikai pēc apmācību pabeigšanas karavīri pilnvērtīgi integrējas SUV kaujas un kaujas atbalsta komandā un ir spējīgi veikt augstas intensitātes un sarežģītības pakāpes uzdevumus speciālo operāciju laikā.

LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA






Komentāru noteikumi

SVARĪGĀKAIS