Mazmākoņains
Rīga
Mazmākoņains
LV RU
Esi vesels

Ja gribi dzīvot ilgi, celies augšā no dīvāna (11)

 
28.maijs 2016  05:25

Ja uz stundu pieceļaties no dīvāna, lai pastaigātos vai pievērstos kādām citām fiziskajām aktivitātēm, samazinās risks mirt priekšlaikus. Pat 60 minūšu ilga stāvēšana ir no svara!

Ja zvilnēšanu uz dīvāna nomaina pret pastaigu, pāragras nāves varbūtība sarūk par 14%

Ja zvilnēšanu uz dīvāna nomaina pret pastaigu, pāragras nāves varbūtība sarūk par 14%

Sēžot uz dīvāna un skatoties televīzijas pārraides, cilvēks pavada vidēji trīs stundas dienā, bet pētnieki no Sidnejas universitātes atzīst, ka teju ikviens cits ķermeņa stāvoklis ir labāks par to – pat stāvēšana un gulēšana.
Viņi atklāj, ka tad, ja zvilnēšanu uz dīvāna nomaina pret pastaigu, pāragras nāves varbūtība sarūk par 14%, savukārt stunda, kas pavadīta stāvus, risku samazina par pieciem procentiem. Turklāt, ja parasti pietiekami neizguļaties, papildu stunda, kas pavadīta miegā, samazina nāves risku par sešiem procentiem.
Tajā pašā laikā, ja stundu, kas citkārt pavadīta aktīvi, iemainīsiet pret mierpilnu gulšņāšanu, priekšlaicīgas nāves risks paaugstināsies par veseliem 17 procentiem.
Pētnieki atgādina – lai kustības nāktu par labu veselībai, nebūt nav jāizvēlas fiziski smags treniņš. Jebkuras aktivitātes ir labas – der arī pastaiga pa pilsētas mikrorajonu vai bumbas mētāšana mājas pagalmā.

Žurnāls "Ko Ārsti Tev Nestāsta" / Foto: Shutterstock


 






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS