Apmācies, stiprs lietus
Rīga
Apmācies, stiprs lietus
LV RU
Fitness

Kas jāņem vērā, skrienot vasarā? Maratonistes padomi (3)

 
01.jūlijs 2016  22:19

Skriešana ir viena no populārākajām aktīva dzīvesveida sastāvdaļām, katru gadu Latvijā arvien vairāk iedzīvotāju sāk nodarboties ar skriešanu. Dažādos skriešanas pasākumos pulcējas tūkstošiem skrējēju no visas Latvijas, piedaloties garākās un īsākās distancēs. Taču skrienot karstā laikā, ir svarīgi ņemt vērā dažādus drošības aspektus, lai nenodarītu kaitējumu savai veselībai. Karstā laikā Latvijas garo distanču skrējēja Anita Kažemāka piedāvā skriešanas entuziastiem ņemt vērā pāris ieteikumus:

Ūdens ir ne tikai jādzer, bet arī jāaplaistās - svarīgi ik pa laikam samitrināt galvu, roku delmus un skaustu. Tas palīdzēs saglabāt vēsumu.

Ūdens ir ne tikai jādzer, bet arī jāaplaistās - svarīgi ik pa laikam samitrināt galvu, roku delmus un skaustu. Tas palīdzēs saglabāt vēsumu.

1. Ūdens, ūdens, ūdens!
Labākais un vieglākais veids, kā sevi pasargāt no pārkaršanas un dehidratācijas, ir ūdens. Organisma dehidratācija notiek daudz ātrāk un nemanāmāk, nekā domājam. Jādzer ir ne tikai skrējiena laikā, bet arī pirms un pēc tā.

Neizlaid nevienu ūdens dzeršanas punktu! Ūdens ir ne tikai jādzer, bet arī jāaplaistās - svarīgi ik pa laikam samitrināt galvu, roku delmus un skaustu. Tas palīdzēs saglabāt vēsumu.

Ja plāno piedalīties sacensībās, jau iepriekšējās dienās jāuzņem maksimāli daudz šķidruma. Bieži skrējējus nodarbina jautājums - cik daudz un kad ir jādzer skrējiena laikā? Pastāv dažādas versijas, tāpēc vislabākais ieteikums ir klausīt savam organismam un, tiklīdz sajūt slāpes, ir jādzer ūdens maziem malciņiem.

2. Izvēlies atbilstošu apģērbu
Jāizvēlas gaišs un brīvs apģērbs, jo tas ļaus ķermenim elpot un atvēsināties. Turpretim tumšs un apspīlēts tērps veicinās pretējo. Svarīgs ir arī materiāls - tikai sintētika un nekāda kokvilna.

3. Ieklausies organismā un savās sajūtās
Karstā un tveicīgā laikā skriešana kā fiziska aktivitāte var būt bīstama. Tāpēc ir uzmanīgi jāvēro savas sajūtas skriešanas laikā, ja sāk reibt galva, sisties sirds un pat palikt slikti, momentā aktivitātes jāpārtrauc vai jāpāriet uz skriešanas-iešanas metodi, lai ļautu organismam nedaudz atpūsties.

4. Neaizmirsti par aizsardzību pret saules apdegumiem!
Skriešanas laikā ķermeņa atklātās daļas - seja, pleci, mugura, noteikti jāiesmērē ar augstāka faktora ( SPF) saules aizsardzības krēmu, īpaši, ja skrien gar jūru.

Jau šo sestdien, 2.jūlijā, Jūrmalā notiks Jūrmalas pusmaratons un pirmo reizi Latvijā arī Krāsu skrējiens, kas pulcēs skriešanas entuziastus un profesionālus sportistus no visas Latvijas un ārvalstīm.

Jūrmalas skriešanas svētku ietvaros tiks piedāvāta plaša sportisko aktivitāšu programma visai ģimenei. Neatkarīgi no fiziskās sagatavotības pakāpes ikvienam interesentam būs iespēja skriet pusmaratonu vai piedalīties kādā citā no četrām distancēm skrienot, soļojot vai nūjojot.

Regīna Zommere/Foto: Vida Press






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS