Mazmākoņains
Rīga
Mazmākoņains
LV RU
Bizness

Septiņos mēnešos pa dzelzceļu pārvadāti 27.19 miljoni tonnu kravu (1)

 
12.augusts 2016  11:38

Pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru šī gada septiņos mēnešos pārvadāti 27.19 miljoni tonnu kravu, kas ir 79.5% salīdzinot ar pagājušajā gadā šajā periodā pārvadāto kravu apjomu.

Šogad starp kravu veidiem parādījusies jauna kravu nomenklatūras grupa – rūdas, kas septiņos mēnešos pārvadātas 370 tūkstošu tonnu apjomā.

Šogad starp kravu veidiem parādījusies jauna kravu nomenklatūras grupa – rūdas, kas septiņos mēnešos pārvadātas 370 tūkstošu tonnu apjomā.

Lielākais pieaugums -  51% - vērojams melno metālu kravu grupā ( 7 mēnešos pārvadāti 1.08 miljoni tonnu), savukārt kokmateriālu apjoms palielinājies par 11,1% (958 tūkstoši tonnu), bet cukura kravu apjoms audzis par 35.5% ( 7 mēnešos pārvadāti 84 tūkstoši tonnu).

Sākoties graudu sezonai, pieaudzis arī pārvadāto graudu un miltu produktu apjoms – šī gada 7 mēnešos, salīdzinājumā ar identisku periodu pērn, pieaugums šajā kravu grupā bijis 8,3% ( 733 tūkstoši tonnu).

Šogad starp kravu veidiem parādījusies jauna kravu nomenklatūras grupa – rūdas, kas septiņos mēnešos pārvadātas 370 tūkstošu tonnu apjomā.

Eksporta pārvadājumos kravu apjoms salīdzinot ar pagājušā gada septiņiem mēnešiem ir samazinājies par 9,7% - pārvadāti 1,54  miljoni tonnu, savukārt importa pārvadājumos samazinājums ir 19,2% - pārvadāti 24.08 miljoni tonnu kravu. Iekšzemes pārvadājumos kravu apjoms palielinājies par 20,4% salīdzinot ar pagājušā gada šo pašu periodu. Iekšzemes pārvadājumu pieaugums skaidrojams ar uzņēmuma aktīvāku sadarbību ar Latvijas klientiem.

Pēc apjoma visvairāk pārvadāta nafta un naftas produkti (10,69 milj.t.) un akmeņogles (8.04 milj.t.), kas salīdzinot ar pagājušā gada šo periodu procentos ir 76,9% un 67%.

Minerālmēsli pārvadāti 2,3 miljonu tonnu apmērā, kas salīdzinot ar pagājušā gada 7 mēnešiem ir  96,1%.
“Kravu apjoms ir tāds, kādu prognozējām, plānojot budžetu, tādēļ neskatoties uz kravu apjoma kritumu, uzņēmums strādā stabili. Šogad  ģeopolitiskā un ekonomiskā situācija, kā arī starptautiskā konkurence ir īpaši nelabvēlīga, tādēļ katru dienu notiek aktīvs darbs ar partneriem no Krievijas un Baltkrievijas, lai saglabātu esošās un piesaistītu jaunas kravas,” norāda LDz Cargo valdes priekšsēdētāja Svetlana Berga.

Karlīna Timofejeva / Foto: Lita Krone/LETA






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS