Apmācies
Rīga
15°
Apmācies
LV RU
Fitness

3 vienkārši veidi, kā padarīt sporta treniņus patīkamus (5)

 
07.septembris 2016  07:03

Izveidot treniņa programmu ir vienkārši, bet padarīt to patīkamu – tā jau ir māksla. Tas, cik ļoti tev treniņš patīk, ir svarīgi, jo galu galā tajā jābūt kam tādam, kas liktu tev to darīt ilglaicīgi.

Plānojot treniņu laiku, ņem vērā to, vai esi cīrulis vai pūce. Cīruļiem treniņš 6:30 būs pašā laikā, savukārt, ja rītos jūties pusaizmidzis, nevajag sevi traumēt ar agru sportošanu.

Plānojot treniņu laiku, ņem vērā to, vai esi cīrulis vai pūce. Cīruļiem treniņš 6:30 būs pašā laikā, savukārt, ja rītos jūties pusaizmidzis, nevajag sevi traumēt ar agru sportošanu.

Sportošanu var padarīt daudz tīkamāku ar vienkāršiem līdzekļiem, raksta portāls “U.S. News”. Reizēm pietiek ar to, ka atrodi draugu, kas tev sastāda kompāniju, vai izvēlies darīt to, kas tev patīk, nevis sniegs ātrākos rezultātus. Svarīga arī treniņa struktūra. Jāprot izlemt, kad sportot, ar kādām aktivitātēm nodarboties un kāda struktūra būtu vismotivējošākā.

Kādi faktori būtu jāņem vērā, veidojot treniņa programmu

1. Izlem, kas esi – cīrulis vai pūce
Tas, cik aktīvs būsi treniņa laikā, atkarīgs no tā, vai to dari pareizajā laikā. Vai enerģijas pieplūdumu jūti līdz ar saullēktu vai gluži pretēji – kad saule jau norietējusi? 2009. gadā ASV Miega medicīnas akadēmija pētījumā atklāja, ka beisbola spēlētāju gulēšanas paradumi ietekmē to, kā viņi spēlē pa dienu un vakarā. Spēlēs, kas sākās pirms plkst. 19:00, spēlētāji, kas raduši mosties agri, bija rezultatīvāki nekā “pūces”. Spēlēs, kas sākās vēlāk, rezultāti bija pretēji – “cīruļi” uzrādīja sliktākus rezultātus. Tātad cilvēkiem, kas ir enerģiskāki tieši vakarā, nevajadzētu sevi piespiest sportot no rīta un tiem, kas aktīvāki ir no rīta, nevajadzētu treniņu atlikt līdz vakaram. Ja neuzskati sevi ne par “cīruli”, ne par “pūci” un vēlies sportot vienkārši tad, kad ir laiks, ņem vērā to, ka uzreiz pēc intensīva treniņa nervu sistēma nebūs relaksēta. Pēc šāda treniņa labi strādās smadzenes, taču būs grūti aizmigt. Tāpēc vislabāk treniņu pabeigt dažas stundas pirms gulētiešanas.

Vingrinājumu secību vari pielāgot savam raksturam, grūtākos vari veikt pirmos vai gluži otrādi – atstāt uz beigām.

Vingrinājumu secību vari pielāgot savam raksturam, grūtākos vari veikt pirmos vai gluži otrādi – atstāt uz beigām.


2. Izvērtē, vai patīkamo vēlies atstāt uz beigām
Tā kā treniņš parasti sastāv no vairāku veidu vingrinājumiem, svarīgi, kādā secībā tos izpildi. Piemēram, vai parasti labāko ēdienu uz šķīvja ar baudu notiesā pašās maltītes beigās vai tomēr necenties šādi sevi ierobežot? Vai esi ievērojies, ka zemapziņā izlem, ko ēst pirmo, cik daudz ēst, ko atstāt uz beigām? Atbilde uz šiem jautājumiem var tev pateikt, kā strukturēt treniņu. Dažiem cilvēkiem labāk patīk grūtāko izdarīt vispirms un atstāt vieglākos vingrinājumus uz beigām, kamēr citi lēnām iesildās un grūtākajam ir gatavi tikai treniņa beigās. Tev vienkārši ir jāsaprot, kurš variants tev der vislabāk.

Ja vēlies, lai savus treniņus varētu atcerēties ar pozitīvām emocijām, katru treniņu beidz ar ko patīkamu.

Ja vēlies, lai savus treniņus varētu atcerēties ar pozitīvām emocijām, katru treniņu beidz ar ko patīkamu.

3. Beidz treniņu ar kaut ko pozitīvu
Nobela prēmijas laureāts psihologs Daniels Kānemans atklājis, ka cilvēki bieži izvērtē piedzīvoto pēc tā brīža, kas viņiem visvairāk palicis atmiņā, un arī pēc notikuma beigām. Tā notiek, piemēram, kad izvērtējam tikko redzētu filmu, nesen apmeklētu hokeja spēli vai stāstām par to, kā pavadīts ceļojums. Ja filmas pēdējie brīži bija skaisti un hokeja spēlē uzvarēja tavi favorīti, tu par pieredzēto būsi pozitīvās domās – pat ja filmas un spēles sākums un vidus nebija patīkami. Tie brīži, kurus piedzīvojām visnesenāk, atmiņā paliek visspilgtāk. Ja vēlies, lai savus treniņus varētu atcerēties ar pozitīvām emocijām, katru treniņu beidz ar ko patīkamu. Tā var būt kārtīga un mierīga ķermeņa izstaipīšana vai kafijas pauze pēc treniņa. Katram tas var būt kas cits, galvenais atrast visefektīvāko veidu, kā motivēt sevi.|

Annija Pētersone / Foto: Shutterstock






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS