Apmācies
Rīga
-2°
Apmācies
LV RU
Sabiedrībā

Raimonds Vējonis pieķerts arī pavārgrāmatu reklamēšanā. Prezidenta kanceleja par kampaņu neko neesot zinājusi (221)

 
23.septembris 2016  06:43

Pašmāju apģērba dizaineres produkcijas demonstrēšana itāļu modes žurnālā nav vienīgā reize, kad Latvijas prezidenta Raimonda Vējoņa tēls izmantots atsevišķu ražotāju popularizēšanai. Internetā šobrīd vērojama arī daudz pieticīgāka kampaņa – tajā prezidenta foto izmantots recepšu grāmatu reklamēšanai.

"Kūkas". "Cāļa gaļas ēdieni" - šādas grāmatas ar apetelīga ēdāja mīmiku prezentē Valsts prezidents Raimonds Vējonis. Nenoliedzami: latvietim tuvas garšas.

"Kūkas". "Cāļa gaļas ēdieni" - šādas grāmatas ar apetelīga ēdāja mīmiku prezentē Valsts prezidents Raimonds Vējonis. Nenoliedzami: latvietim tuvas garšas.

Kampaņas autors ir recepšu portāls Bonapetit.lv. Tās ietvaros konkursa kārtībā, spiežot „like” un „share”, kā arī iesaistot draugus, tiek izlozētas divas recepšu grāmatas. Reklāmas tekstā vēstīts: „Tieši šīs recepšu grāmatas par interesantām ir atzinis arī Valsts prezidents Raimonds Vējonis!” Kampaņas vēstījumu papildina fotogrāfija, kurā prezidents redzams savā kabinetā, silti smaidot un turot rokās laimējamās pavārgrāmatas.

Šobrīd pavārgrāmatu reklāmas kampaņa, kurā izmantots Latvijas prezidenta tēls, savākusi ap 80 „like” un „share”.

Šobrīd pavārgrāmatu reklāmas kampaņa, kurā izmantots Latvijas prezidenta tēls, savākusi ap 80 „like” un „share”.


  Kampaņa nav bijusi saskaņota
Portāls Kasjauns.lv vaicāja Valsts prezidenta kancelejai, vai sociālo tīklu „share & like” kampaņa recepšu grāmatām tik tiešām ir pasākums, kurā būtu vērts iesaistīt Valsts prezidenta figūru.  Kancelejas preses dienesta vadītāja Ilze Salna pauda, ka fotogrāfijas tapušas, plānojot īpašu grāmatu par godu Latvijas virtuvei, taču minētā feisbuka kampaņa ar kanceleju nav bijusi saskaņota: „Valsts prezidents vienmēr atbalstījis un atbalstīs Latvijas uzņēmējus un Latvijā ražotos produktus. Šī fotogrāfija tapusi 2015.gada rudenī, apspriežot ideju par grāmatu, kas būtu veltīta Latvijas tradicionālajiem ēdieniem 100 gadu valsts pastāvēšanas laikā un kontekstā ar 2018.gadā gaidāmajiem valsts simtgades pasākumiem, jo Valsts prezidents ir Latvijas simtgades patrons. Minētais konkurss nav ticis saskaņots ar Valsts prezidenta kanceleju un vērtējams kā uzņēmēja pašiniciatīva.”

Kampaņas veidotāji neizprot ažiotāžu
Recepšu portāls Bonapetit.lv atzīst, ka pieļāvis kļūdu, nesaskaņojot sociālo tīklu kampaņu ar kanceleju, taču norāda uz to, ka prezidents itin bieži vērojams dažādu produktu izstādēs, bet ažiotāža gan nez kādēļ nesekojot. „Runājot par mūsu aktivitāti feisbukā, tā nebija iepriekš plānota un mēs atzīstam savu kļūdu - nebijām iepriekš saskaņojuši ar prezidenta kanceleju foto izmantošanas iespējas. Tomēr īsti neizprotam šo ažiotāžu, kas tagad radusies. Jo, piemēram, nesen notikušajā izstādē „Riga Food 2016” arī piedalījās Valsts prezidents un ministri. Šo faktu iemūžināja daudzi žurnālisti. Tas ir lieliski, ka prezidents neslēpj faktu, ka arī viņam patīk garšīgi paēst un nekas cilvēciskais viņam nav svešs!”

Jāsaka, ka minētā izstāde ir plašākā Baltijā un tajā sapulcējas daudz pārtikas uzņēmumu no vairākām valstīm. Tas ir starptautisks pasākums, kurā valsts galvas tēls netiek izmantots viena konkrēta zīmola popularizēšanai.

KNAB lems par pārbaudes uzsākšanu
Arī par šo prezidenta iesaistīšanu produktu reklāmā interesējas Korupcijas Novēršanas un apkarošanas birojs.

Kā informē KNAB preses pārstāve Laura Dūša, publiski pieejamā informācija nesatur ziņas kas liecinātu, ka Valsts prezidents būtu pieņēmis dāvanas vai izmantojis savu vārdu reklamēšanai un būtu pārkāpis likumā „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” noteiktos ierobežojumus un aizliegumus. Tāpēc Birojs pieprasīs papildus informāciju, lai lemtu par pārbaudes uzsākšanas nepieciešamību.

Šonedēļ portāls Kasjauns.lv ziņoja, ka prezidents Vējonis kopā ar sievu Ivetu Vējoni nule publicēts uz prestiža itāļu augstās modes žurnāla „Collezioni Haute Couture” vāka, pozējot populārās latviešu modes dizaineres Annas Osmuškinas apģērbu kolekcijā. Nopēlumu par šādu rīcību pāris saņēmis gan no sabiedrības sociālajos tīklos, gan arī no atsevišķiem kultūras un etiķetes speciālistiem, beigu beigās izsaucot arī KNAB interesi par foto sesiju.

Kasjauns.lv/Foto: ekrānuzņēmums no Facebook






Komentāru noteikumi

SVARĪGĀKAIS