Apmācies, smidzenis
Rīga
Apmācies, smidzenis
LV RU
Esi vesels

Kā likt sev justies labi katru dienu? Kaut pa mazumiņam vien! (9)

 
02.oktobris 2016  12:10

Neskaitāmi darbi un pienākumi komplektā ar izteiktu apzinīgumu laika gaitā noved pie rutīnas, kas savukārt ir nākamais solis ceļā uz slimošanu. Taču ir daudzi sīkumi, kas, ņemti vērā un izpildīti, spēj padarīt ikdienu patīkamu un priecīgu.

Dodies nelielā (bet, ja patīk, tad garā) pastaigā jebkādos laika apstākļos. Patiesībā nav slikta laika, ir vienīgi nepiemērots apģērbs.

Dodies nelielā (bet, ja patīk, tad garā) pastaigā jebkādos laika apstākļos. Patiesībā nav slikta laika, ir vienīgi nepiemērots apģērbs.

Galvenais ir sākt – izkustēties! Nebūt nav jācenšas izpildīt un piemērot sev visus ieteikumus, daudz iedarbīgāk būs, ja paņemsi un uzrakstīsi uz atsevišķām lapiņām tos, kuri šķiet vispiemērotākie, un ik pa laikam pārlasīsi. Uzraksti uz lapiņas arī jebkuru piepešu domas uzplaiksnījumu un atzinumu, kas tev kādā brīdī ir licies svarīgs, un reizi pa reizei papildini savu krājumu.

1. Dodies nelielā (bet, ja patīk, tad garā) pastaigā jebkādos laika apstākļos. Patiesībā nav slikta laika – vienalga, vai līst lietus, vai plosās sniegputenis –, ir vienīgi nepiemērots apģērbs. Tādēļ apģērbies tā, lai justos labi.

2. Izveido savu labsajūtas kartotēku – uzraksti uz lapiņām visas idejas, kas varētu tev vairot prieku. Brīžos, kad dzīve šķiet pelēka un neciešama, pārlasi to, kas uzrakstīts iepriekš. Pieraksti klāt arī visu to, ko vēlies.

3. Ja gribas raudāt, raudi. Pasēdi kādu stundu vienatnē, paklausies mūziku, kas modina sentimentālas izjūtas, un ļaujies tām. Šādas asaras atvieglo un atbrīvo.

4. Paskaties maziem bērniem domātas sirsnīgas multfilmas, kurās nav nekādu supermenu un vardarbības. Pamēģini iejusties tajā no maza bērna viedokļa, nevis no pārgudra pieaugušā skatpunkta.

5. Darbu tik daudz, ka nevar saprast, kā visu padarīt, pie kā ķerties? Šādās reizēs vislabāk izveidot darbu sarakstu, lai saprastu, kas ir svarīgs un kas otršķirīgs. Pietiks, ja vienā dienā paredzēsi izdarīt divus vai trīs svarīgus darbus; pārējos var atlikt malā. Taču nedrīkst aizmirst, ka vissvarīgākā/vissvarīgākais esi tu pati/pats.

6. Pēc iespējas biežāk izstaipies – tā, lai jūt. Ja gribas vaidēt, vaidi, cik tik spēka.

7. Uzliec labu mūzikas ierakstu un dejo – staipies, lēkā, virpuļo mūzikas ritmā, uzvedies kaut vai kā šimpanze zvēru dārzā. Lieta tāda, ka šādas kustības samazina stresu un saspringumu, atbrīvo un kādā brīdī sāk sagādāt arī prieku.

8. Pārvērt mazgāšanos dušā par patīkamu pasākumu – neskalojies tik ātri, it kā steigtos uz ugunsgrēku, bet ļauj augumam un sejai izbaudīt ūdens šaltis, šampūna un ziepju smaržu.

9. Paņem papīra lapu un rakstāmo un vienā vienīgā teikumā apkopo visas dusmas un niknumu, kas tevi mocījis pēdējos deviņus mēnešus. Lapu aizdedzini un pagaidi, kamēr tā pārvēršas pelnos. Tos aizmet prom un dziļi ieelpo un izelpo.

10. Ja piederi pie nelabojamiem čīkstētājiem vai ņergām, tad 15 minūtes dienā velti savām nīgrajām domām un sliktajiem paredzējumiem, pēc tam pasaki sev skaļu, noteiktu un kategorisku stop!, sparīgi piecērt kāju un pievērsies kaut kam pavisam citam.

11. Mācies elpot. Apsēdies uz krēsla tā, lai būtu ērti. Lēnām (skaitot līdz septiņi) ieelpo caur degunu līdz pat plaušām. Tad caur muti lēnām (skaitot līdz astoņi) izelpo. Tas uzlabo koncentrēšanās spējas un palīdz saspringtās situācijās saglabāt savaldīšanos.

12. Ieplāno savus mazos ikdienas prieciņus un atalgojumu par grūtu darbu tikpat nopietni kā savus pienākumus. Skaidri un gaiši ieraksti savā piezīmju grāmatiņā, piemēram, piektdien plkst. 19.00 smaržīga vanna + glāze vīna (vai tase vismīļākās karstās šokolādes u. tml.).

13. Velti kādu dienu jautru bērnu grāmatu lasīšanai. Atmet malā visus darbus, atrodi un saliec kaudzītē savas mīļākās bērnu dienu grāmatas, paņem kafijas tasi vai tējas krūzi un baudi lasīšanu.

14. Ja kāds tevi ir sakaitinājis vai apvainojis, uzraksti to visu uz papīra lapas, apdomā, vai tas patiešām ir tik svarīgi, un, ja ir svarīgi, tad apsoli sev, ka noskaidrosi šo problēmu tik ātri, cik vien iespējams. Vismaz piecdesmit procentos gadījumu aizkaitinājums vai apvainojums izplēn jau pēc problēmas izklāsta uz papīra.

15. Maini savus paradumus, piemēram, pārbīdi gultu citā vietā. Ja tas nav iespējams, pamēģini kaut vienu nakti iekārtot mājīgu guļvietu uz grīdas. Pārkārto grāmatas citā plauktā, uzvelc citas mājas drēbes u. tml.

16. Mēģini atsaukt atmiņā pēdējā laikā dzirdētos labos vārdus par sevi, komplimentus, atzinības un uzraksti tos uz lapiņas. Pievieno savai kartotēkai. Brīžos, kad ir nomākts garastāvoklis, paņem un pārlasi.

17. Nopērc sev skaistu lecamauklu vai, piemēram, hanteles, ko patīkami paņemt rokā. Katru dienu mazliet palēkā vai pacilā hanteles. Nākamajā dienā lec par desmit lēcieniem vairāk.  

"100 Labi Padomi" / Foto: Shutterstock

 






    Komentāru noteikumi

    SVARĪGĀKAIS