Sabiedrība
2023. gada 6. jūnijs, 20:47

Nežēlastībā kritis tikko atklātais gājēju tilts Rīgā

Jauns.lv

Uzņēmums "Latvijas dzelzceļš" 5. jūnijā Rīgā svinīgi atklāja jaunu dzelzceļa šķērsojumu – gājēju tiltu Ezera ielā. Taču jau pirmajā dienā tas ticis skarbi kritizēts, sociālajos tīklos izteiktas sūdzības, jo savas konstrukcijas dēļ šis tilts daļai lietotāju varētu būt grūti pieejams, vēsta portāls "lsm.lv".

Kā jau ziņots, 5. jūnijā VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir nodevis iedzīvoju rīcībā jaunu dzelzceļa šķērsojumu - Rīgā, Ezera ielā, kur gājēju drošībai un ērtībām ir izbūvēts gājēju tilts. Tilta atklāšanas pasākumā piedalījās LDz valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks, Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs, kā arī Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.

Par jaunatklāto tiltu sociālajos tīklos cilvēki pauž sašutumu, saucot objektu par diskriminējošu, jo lielai daļai sabiedrības tas nebūs pieejams.

Invalīdu un viņu draugu apvienības "Apeirons" pārstāvji saskatīja vairākas pazīmes, ka attīstītājs ir centies padarīt pārvadu pēc iespējas pieejamāku. Piemēram, režģotie pakāpieni un laidumi daļēji noklāti ar metāla plāksnēm, lai nesprūstu spieķīši vai papēži.

Taču pa braucamajām sliedēm, kas uzstādītās uz stāvajām kāpnēm, cilvēkam ratiņkrēslā pārvietoties būtu bīstami, norādīja apvienības "Apeirons" vides pieejamības eksperts Jurģis Briedis. "Nē, to nedrīkst darīt nekādos apstākļos. Arī ar bērnu ratiem es pa tādiem nebrauktu. Tas nav ne droši, ne iespējami. Šis nav variants nekādā gadījumā ar invalīdu ratiem!"

Viņš norādīja, ka šādam tiltam kāpņu vietā vislabāk būtu ierīkot lēzenas nobrauktuves. Uzņēmumā "Latvijas dzelzceļš" skaidro – parasti saviem tiltiem un tuneļiem ieplāno uzbrauktuves, bet šajā vietā šāds risinājums neesot bijis iespējams, vēsta "lsm.lv".

"Kā jūs redzat – šim tiltam izbūvēti divi tā saucamie vertikālie pacēlāji jeb lifti, kuri dod iespēju ar cilvēkiem ratiņkrēslos, vecākiem ar ratiņiem vai jebkuram, kuram ir grūtības pārvarēt kāpnes, šķērsot sliežu ceļus," norādīja preses sekretāre Agnese Līcīte.

Pieredze liecina, ka biežāk šādi pacēlāji nedarbojas nekā darbojas. To apstiprina arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pērn veikts pētījums, apsekojot vairākus šādus liftus.

"No mūsu pārbaudītajām 10 cēlējplatformām neviena neatbilda un nedarbojās atbilstoši to paredzētajam mērķim," paziņoja PTAC.